USA 2012 rondreis Tamara, Tiny & Marco

San Francisco, Fisherman's Wharf Pier 39 + Alamo Square

Vandaag hebben we uitgeslapen. 0800 uur is gezien de afgelopen weken toch luxe. Het ontbijt staat al klaar wanneer we uit de douche komen. Na het ontbijt gaan we richting Muir Woods een prachtig natuurgebied net boven San Francisco. Het ligt op een uurtje rijden vanaf Union City waar we verblijven.   De natuur in de omgeving van Muir Woods is werkelijk super mooi. Helaas blijkt bij aankomst bij Muir Woods dat het meer mensen op deze prachtige en zonnige dag op hetzelfde idee zijn gekomen. Alle parkeerplaatsen zijn vol. Het is natuurlijk weekend en in het weekend is Muir Woods overvol met toeristen en localen die graag een wandeling in de natuur maken. Alternatieve parkeerplaatsen liggen best ver van de ingang van het park af. Afgezien daarvan zijn het voornamelijk zandpaadjes waarover de voetgangers lopen, dat is voor de scootmobiel niet zo handig. Is hij al leeg voor we goed en wel bij het park zijn. Dus rijden we maar meteen door naar de Golden Gate.  En weer hebben wij pech....de Golden Gate ligt niet in de mist en voor ons wederom n zijn volle pracht te bewonderen. Het uitzicht is schitterend. Wanneer je richting San Francisco kijkt heb je 2 mogelijkheden om de brug te bekijken: links is een uitkijkpunt dat wat lager ligt en rechts kijk je van een hoger punt op de brug. Dit rechtse uitkijkpunt is gemakkelijk via Sausolito te bereiken. Dan wel moet je even een stukje doorrijden richting Sausolito.   Na deze stop rijd ik naar Fisherman's Wharf. Gelukkig is er een parkeergarage redelijk dicht in de buurt van Pier 39. Ook op Fisherman's Wharf is het erg druk natuurlijk ook vanwege het weekend. Bij een visrestaurant gaan we lunchen en na de lunch gaan lopen we langs de zeeleeuwen en -honden die hier als sinds 1990 op de potons bivakeren. Het zijn er nu niet zoveel als de voorgaande twee keren dat Marco en ik hier zijn geweest. En gelukkig valt het mee met de geur en ruik je de beesten eigenlijk niet. Eerlijk gezegd wil je ze ook niet ruiken.   Dan gaan pakken we de auto en rijden we naar Alamo Square. Hier in de buurt staan de Painted Ladies. Prachtige Victoriaanse en Edwardiaanse huizen en gebouwen die in een of meerdere kleuren geschilderd zijn. Deze huizen dateren van 1849 - 1915. De bekendste huizen staan eigenlijk tegenover het Alamo Square op Steiner Street. Deze huizen worden ook wel de Postcard Row genoemd en zijn in veel films, TV-series (oa opening van de serie Full House) en reclames gebruikt.   Dan is het tijd om terug te rijden naar Union City en begeef ik mij in de spits van San Francisco. Via de Bay Bridge rijden we terug. Vanavond heeft De'Vonna een paar vrienden en collega's uitgenodigd waarmee ik vanwege het werk veel contact heb, maar ze nog niet in leve de lijve het ontmoet. Dus dat wordt wel gezellig.