USA 2012 rondreis Tamara, Tiny & Marco

San Francisco

Nadat we gisteravond na terugkomst in het hotel hadden gedoucht  en zo, hebben we eerst de kaarten voor de Cirque du Soleil show Love in het Mirage opgehaald. Normaal, of beter gezegd onder normale omstantigheden, rijd je vanaf het MGM praktisch aan het begin van de strip in ca. 10 min naar het Mirage. Maar nu zijn de omstandigheden in Las Vegas eigenlijk nooit normaal. En dus duurt het ca. 40 min om een afstand van nog geen 2 km af te leggen. Het is echt super druk, het is donderdagavond en dan begint het weekend voor veel mensen. En dat merken we. Nadat Marco de kaartjes had opgehaald, steken we  over naar het Venetian om bij het Italiaantje dat wij een paar  jaar geleden hadden ontdekt te gaan eten. Helaas, vol geboekt dan maar naar het San Marco plein en daar iets zoeken. Uiteraard is het overwegend Italiaans wat in het Venetian de klok slaat, en als je een pastaatje wilt eten (Tiny uiteraard een pizza...) dan zit je hier goed.   Na het eten hebben we nog 15 min. voor de zaal in het Mirage open gaat Maar zodra we buiten komen, hangt er een flinke onweersbui boven de stad. Ach ja, maakt ook niet meer uit een buitje meer of minder. Las Vegas is niet op regen ingesteld en dat merk je meteen. De afvoeren kunnen het overtollige water slecht afvoeren, dus de straten vooral aan de stoepranden staan helemaal blank. We hebben hele goede stoelen voor de show en zitten dicht bij het podium. Het begint eigenlijk heel rustig en dan barst het spectakel los. Wat een fantastische show, je weet niet waar je moet kijken er gebeurt overal wat: op de buhne, naast de buhne, in de lucht.....echt fantastisch. Om 2300 is show afgelopen en dan is even met de hele meute mee naar buiten. De rit terug naar het hotel duurt nu nog geen 10 min. Gelukkig  staat het koffer al zover klaar.   Vanmorgen is dan on 0600 reveille. We hebben besloten om op het vliegveld maar te ontbijten en om 0700 uur zitten we dan in de auto onderweg naar de garage om de huurauto terug te brengen. De ochtendzon doet al flink zijn best en het wordt ook een mooie dag...net nu wij gaan vertrekken.....geeft je te denken... Binnen het uur zijn we helemaal klaar: auto ingeleverd, transfer van het autoverhuurlocatie naar het vliegveld en ingecheckt. We hebben een overstap op Los Angeles Airport (LAX). De vlucht naar LAX vertrekt op tijd en duurt nog geen uur. De transfer van de ene gate naar de andere gate verloopt ook gladjes en bijna waren we in verkeerd vliegtuig ingestapt. Men was al aan het boarden en wij dachten dat dat onze vlucht was, maar het bleek de vlucht naar Minneapolis te zijn.....scheelt een paar uur :-).   Nadat de vlucht naar Minneapolis vertrokken is, blijkt dat wij een uur vertraging aan onze broek te hebben hangen. Oorspronkelijke vertrektijd was 1159 en die staat nu op 1259. Uiteindelijk vertrekken we rond 1320. Maar goed dat we vanmiddag geen dingen gepland hebben, want dat gaat niet echt meer lukken. Vanmiddag zien we na drie jaar onze vriending eindelijk weer.   De vlucht verloopt prima en zonder gekke dingen en een uur na aankomst hebben we onze bagage, huurauto en zitten op de weg richting San Francisco. Maar het verkeer blijkt dusdanig vast te staan dat we omdraaien en toch maar meteen naar Union City rijden. Onderweg hebben we nog een pitstop bij Subway want echt gegeten hadden we eigenlijk nog niet. Morgen zal het wel eerst uitslapen worden en 's middags een nieuwe poging om naar SFO te rijden.