USA 2012 rondreis Tamara, Tiny & Marco

Weer thuis

Nadat we afscheid hebben genomenvan onze vriendin en gastvrouw van de afgelopen paar dagen, gaan we naar boven ons verder aan te kleden en de laatste dingen in het koffer te doen. Na een kort ontbijtje zijn we er klaar voor, een laatste check of we niks zijn vergeten en dan gaan we op weg naar het vliegveld.     Het is en prachtige dag, met zo'n 28 gr lekker warm. Vooral nu wijons qua kleding op Nederland hebben voorbereid. Via de San Mateo brug, de middelste van de drie bruggen die over de baai lopen, rijden we richting San Francisco. Het verkeer is redelijk rustig, maar goed het is ook al wat later in de ochtend. De huurauto is zo ingeleverd en met het treintje arriveren we rond een uur of 1115 bij de internationale vertrekhal.   Bij de incheckbalie staat een flinke rij te wachten, er worden twee vluchgen te gelijk ingecheckt - Air France en KLM - toch schiet het allemaal redelijk snel op. Zodra de koffers zijn ingeleverd gaan we meteen door de beveiliging. We kunnen het circus maar hebben gehad - schoenen uit, riemen af, alle zakken leeg, boddy scan en daarna in het gekrioel met andere reizigers maar weer zo snel mogelijk schoenen aan, riemen om, bakken leeg en hopen dat je niks laat liggen. Ons kleine koffertje moet toch even open om met de hand gecheckt te worden en daarna toch nog es door de scan. De bean bag voor de tomtom ziet er dan ook wel heel eng uit ;-). Maar hij wordt goedgekeurd en alles mag mee.   San Francisco airport is niet zo groot en als je eenmaal door de douane bent, zijn er een paar winkeltjes, waarvan een duty free is, en eigenlijk maar twee eetgelegenheden. Hadden we toch nog maar even bij de sushibar voor de douane een pitstop gemaakt, maar de ceasarsalade en het broodje ham/kaas smaken ook goed. Dan is het tijd om te boarden. Wij mogen pre-boarde en dat vinden wij toch erg....en we zitten lekker vooraan vlak bij de deur, kunnen we in Amsterdam ook redelijk snel het vliegtuig uit.   Marco en ik slaan de maaltijd over, zodra wij op hoogte zijn gaan wij proberen te slapen. En dat lukt ook enigszins, Marco slaapt uiteindelijk een 5,5 uur en ik een 3,5 tot 4 uur. Tiny heeft zo wat tussendoor gedut. Omdat ik de slaap niet meer kon vatten, heb ik weer de film Intouchable zitten kijken. Deze film blijft fantastisch. Na de film probeer ik toch nog wat te dutten, het is dan nog 3,5 uur vliegen, maar na een uur mieren en prullen ben ik er klaar mee. We zitten vlakvoor Ierland en de vlucht duurt nog twee uur, de stewardessen zijn almet het ontbijt bezig, dus klaar. De vlucht ligt nog steeds op schema   0902 uur is het touch down op de Polderbaan, dan is het nog even taxien naar de gate. Welkom in Amsterdam.....bij de gate wordt Tiny opgehaald door een 'golfkarretje' maar het duurt even voor die er is. Dat geedt niet hoeven we niet zo lang bij de bagagebelt te wachten. Ondertussen heeft Marco alle koffers al verzameld wanneer Tiny ook bij de bagage claim aankomt. Nou nog even wachten op de scoot mobiel........ Nou dat even vergeet maar gerust......een uur nadat onze koffers er zijn, is de scootmobiel  og  niet boven water. Blijkt dat deze in een vrachtcontainer is vervoerd en een vrachtcontainer wordt pas als laatste gelost. Bij de servicebalie wordt het adres doorgegeven en wij gaan naar huis, we zien wel wanneer hij wordt afgeleverd. Rond het middaguur zijn we weer thuis....home sweet home....   Dan zit het er weer op, een fantastische vakantie met veel hoogtepunten en mooie dingen en belevenissen.  Iedereen die ons gevolgd heeft, bedankt dat jullie met ons hebbrn meegereisd. Het was keigezellig:-):-) Tot ziens bij ons volgende avontuur.

Camille en Diane

Hey luitjes, fijn dat jullie weer veilig thuis zijn. Als ik de verslagen lees, hebben jullie er weer een mooie reis op zitten. En nu, heerlijk slapen in het eigen bedje, lekker douchen in eigen badkamer en naar je eigen schone toilet, heerlijk. En natuurlijk de wasmarathon! Welkom thuis, we spreken jullie snel

Lidy

Ik heb iedere dag weer genoten van jullie mooie verslagen en leuke foto's. Fijn dat jullie weer thuis zijn

Alex

Hey Tamara, Tiny en Marco de vakantie klonk super.
Ik zal de rest dinsdag van Marco wel horen. Blij dat het zo leuk geweest is :)

Rien v Hoppe

Hallo Reizigers,
Eindelijk weer thuis.Het was volgens mij een ontzettend leuke en mooie reis geweest met geweldige verslagen.
Prima gedaan. Welkom thuis en nu maar weer sparen voor een volgend werelddeel.
groetjes Rien.

Gerrie

Hello globetrotters,
Weer veilig thuis en wat een mooie reis weer om op terug te kijken. Jullie zullen wel 'loads of' foto's hebben en even zoveel verhalen, waarvan we een heleboel al hebben kunnen meebeleven.
Nog veel napret gewenst!

Theo en Mieke

Heel fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en dat alles zo goed is gegaan. Wat een belevenissen. Zal nog wel even duren voor je je jetlag weer kwijt bent en alles weer een beetje op orde hebt. Heel veel groeten van ons beide